Korzystanie ze Strony internetowej cienkibarszczyk.pl oraz Sklepu internetowego pod tą samą nazwą oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i Polityki Cookies.
Jako Użytkownik zapoznaj się z jej postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym. Informujemy Cię w niej, w jaki sposób troszczymy się o Dane Użytkowników, jak je przetwarzamy, komu je powierzamy i wiele innych ważnych kwestii związanych z Danymi osobowymi.
Administratorem Danych osobowych Użytkownika jest cienki_barszczyk Bartosz Sochański, 56-400 Oleśnica, ul. Fabryczna 2, NIP: 6941632592.
Administrator współadministruje danymi z dostawcami platform społecznościowych takimi jak Facebook, TikTok, Instagram oraz LinkedIn wskazanymi w niniejszym dokumencie w zakresie Danych osób korzystających z social mediów i śledzących profil Administratora na danej platformie social mediowej oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zasady współadministrowania zostały wskazane poniżej w zakresie każdej platformy social mediowej, na której Administrator posiada profil.
Podanie Danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.
Podanie przez Użytkownika Danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela Zgody na przetwarzanie tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
Lp. |
Cel przetwarzania danych |
Podstawa prawna przetwarzania |
Czas przetwarzania |
1. |
wykonanie usługi lub wykonanie zawartej umowy, przesłanie oferty (np. reklamowej) na prośbę Użytkownika |
art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie) |
Dane przetwarzane są przez czas trwania umowy/ czas niezbędny do przesłania oferty i odpowiedzi Użytkownika, a następnie czas do upływu przedawnienia roszczeń 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą |
2. |
wystawienie faktury, rachunku i spełnienie innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałych produktów i usług |
art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) |
Dane przetwarzane są przez 5 lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło zdarzenie podatkowe |
3. |
udzielenie rabatu lub informowanie o promocjach i ciekawych ofertach Administratora lub podmiotach przez niego polecanych, w tym wysyłka Newslettera |
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do momentu wycofania zgody, następnie przez okres 2 lat w przypadku osób, które wycofały Zgodę lub po okresie 6 miesięcy braku jakiejkolwiek aktywności odbiorcy |
4. |
przechowywanie nieopłaconych zamówień |
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do momentu utraty przydatności 14 dni od złożenia zamówienia |
5. |
rozpatrzenie reklamacji czy roszczeń związanych z umową |
art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) |
Dane przetwarzane są przez okres realizacji procedury lub roszczenia 1 rok od upływu terminu realizacji roszczenia lub 5 lat od końca roku podatkowego w zakresie Danych przechowywanych na podstawie przepisów podatkowych
|
6. |
ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do momentu ustania podstawy przetwarzania 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą |
7. |
kontakt telefoniczny w sprawach związanych z realizacją usługi, umowy |
art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) |
Dane przetwarzane są przez czas trwania umowy/ czas niezbędny do przesłania oferty i odpowiedzi Użytkownika, a następnie czas do upływu przedawnienia roszczeń 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą |
8. |
kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty i marketingu bezpośredniego |
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody |
9. |
tworzenie rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami |
art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do czasu ustania podstawy przetwarzania lub utraty przydatności dla Administratora |
10. |
archiwizacja na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do zgłoszenia sprzeciwu lub utraty przydatności dla Administratora 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą
|
11. |
cel analityczny, polegający między innymi na analizie Danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do czasu wykasowania cookies z przeglądarki przez Użytkownika |
12. |
wykorzystywanie cookies na Stronie i jej podstronach |
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do czasu wykasowania cookies z przeglądarki przez Użytkownika |
13. |
zarządzanie Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności danych dla Administratora |
14. |
badanie satysfakcji z oferowanych usług |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności danych dla Administratora |
15. |
zamieszczenie przez Użytkownika opinii o usługach świadczonych przez Administratora |
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do momentu wycofania zgody lub utraty przydatności dla Administratora, chyba że wycofanie Zgody nastąpi wcześniej |
16. |
wewnętrzne cele administracyjne Administratora związane z zarządzaniem kontaktem z Użytkownikiem |
6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do momentu ustania podstawy przetwarzania 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą
|
17. |
dopasowanie treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora |
18. |
marketing bezpośredni kierowany do Użytkownika produktów lub Usług lub polecanych osób trzecich |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora |
19. |
obsługa fanpage na Facebooku i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora |
20. |
obsługa profilu na platformie Instagram i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora |
21. |
obsługa profilu na platformie LinkedIn i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora |
22. |
obsługa profilu na platformie TikTok i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora |
23. |
kierowanie reklamy w mediach społecznościowych i na stronach internetowych, typu reklam tworzonych za pomocą Menedżera reklam portalu Facebook, oraz kierowania remarketingu |
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) i na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) polegający na promocji i reklamie usług Administratora poprzez remarketing kierowany do osób zapisanych na mailing lub odwiedzających daną stronę internetową) |
Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora |
24. |
zamieszczenie przez Użytkownika komentarzy |
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody lub utraty przydatności dla Administratora |
25. |
zamieszczenie przez Użytkownika opinii |
art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) |
Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody lub utraty przydatności dla Administratora |
26. |
tworzenie własnych baz Danych Użytkowników |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) |
Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora |
Podanie przez Użytkownika Danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela Zgody na przetwarzanie tych Danych oraz na zanonimizowanie Danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
Zbierane i przetwarzane są tylko te Dane, które Użytkownik sam poda (za wyjątkiem – w pewnych sytuacjach – Danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz danych logowania, o czym mowa poniżej).
Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są Dane dotyczące samej wizyty, np. adres IP Użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp. (dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań Użytkowników na Stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o Użytkownikach lub do personalizacji zawartości strony w celu jej ulepszenia. Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach administrowania Stroną, zapewnienia sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści marketingowych i nie są kojarzone z Danymi poszczególnych Użytkowników. Więcej o cookies można przeczytać w dalszej części niniejszej Polityki.
Dane mogą też być zbierane na potrzeby wypełnienia formularzy znajdujących się na Stronie, o czym jest mowa w dalszej części Polityki Prywatności.
Usługi społeczeństwa informacyjnego
Administrator nie zbiera Danych dzieci. Użytkownik powinien mieć ukończone 16 lat, aby samodzielnie wyrazić Zgodę na przetwarzanie Danych osobowych w celu świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego m.in. w celach marketingowych, albo uzyskać w tym celu Zgodę opiekuna prawnego (np. rodzica).
W przypadku, gdy Użytkownik nie ma ukończonych 16 lat nie powinien korzystać ze Strony i serwisu cienkibarszczyk.pl.
Administrator jest uprawniony podjąć rozsądne starania by zweryfikować czy Użytkownik spełnia wymóg dotyczący wieku, o którym mowa powyżej, albo czy osoba sprawująca władzę rodzicielską lub opiekę nad Użytkownikiem mającym mniej niż 16 lat, wyraziła Zgodę lub ją zaaprobowała.
Użytkownikowi przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:
Administrator zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania Danych osobowych Użytkownika. Tyczy się to np. prawa do uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica zawodowa. W celu poznania ograniczeń dotyczących uprawnień Użytkownika odsyłamy do treści RODO.
Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne obowiązujące przepisy, dotyczące przetwarzania Danych osobowych.
W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez adres e-mail: rodo@cienkibarszczyk.pl lub listownie na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia, chyba że uzasadnione będzie wydłużenie tego terminu zgodnie z RODO.
Jeżeli Użytkownik wyraził Zgodę na określone działanie, Zgoda taka może być w każdym czasie cofnięta, co skutkować będzie usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej Administratora i zaprzestaniem wskazanych działań (w przypadku zapisu na podstawie Zgody). Użytkownik może wycofać wyrażoną Zgodę poprzez kliknięcie w treści Newslettera w odnośnik „zrezygnuj z subskrypcji”, po którego kliknięciu Użytkownik zostanie przeniesiony na stronę, na której Użytkownik zostanie poproszony o potwierdzenie cofnięcia Zgody. Użytkownik ma również cofnięcia Zgody, poprzez skierowania oświadczenia na adres e-mail Administratora lub na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jeśli został podany w niniejszej Polityce Prywatności. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W niektórych przypadkach, Dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora.
Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej - do państw trzecich.
W związku z faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług jak Microsoft Ireland Operations Limited dalej jako Microsoft; LinkedIn Ireland Unlimited Company dalej jako LinkkedIn; Meta Platforms Ireland Limited dalej jako Meta, Facebook; Google Ireland Limited dalej jako Google; TikTok Technology Limited dalej jako TiKtok, Dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). Google i Facebook w oparciu o decyzję wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., wydanej na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych w ramach ochrony danych UE-USA, przeszły system certyfikacji i uzyskały certyfikat potwierdzający zapewnienia ochrony Danych osobowy na poziomie Unii Europejskiej. Dane osobowe Użytkowników będą przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo Danych, m.in. poprzez:
lub tym, którym na przekazywanie Danych osobowych Użytkownik wyraził Zgodę.
Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych:
Microsoft Ireland Operations Limited: https://www.microsoft.com/pl-pl/privacy/privacystatement
LinkedIn Ireland Unlimited Company: https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy
Google Ireland Limited: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Meta Platforms Ireland Limited: https://www.facebook.com/privacy/explanation, https://privacycenter.instagram.com/policy
TikTok Technology Limited: https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl
Obecnie usługi oferowane przez Google Ireland Limited oraz Meta Platforms Ireland Limited dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w Unii Europejskiej. Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony Danych osobowych. MailerLite może przechowywać część Danych w Stanach Zjednoczonych lub korzystać z dostawców usług z tego kraju, jednakże Dane przetwarzane są głównie w Unii Europejskiej.
Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych usług/osiągnięcia celów, które zostały wskazane w tabeli powyżej, oraz:
Okresy przechowywania Danych wskazane w latach liczone są na koniec każdego roku, w którym nastąpiło rozpoczęcie przetwarzania Danych. Ma to na celu usprawnienie procesu przetwarzania i zarządzania Danymi.
Szczegółowe okresy przetwarzania Danych osobowych, dotyczące poszczególnych czynności przetwarzania, znajdują się w rejestrze czynności przetwarzania Administratora.
Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na fanpage pod nazwą Cienkibarszczyk.pl dostępnym pod adresem https://www.facebook.com/profile.php?id=61570126205840 w serwisie Facebook (dalej jako Fanpage).
Dane osobowe Użytkownika podawane na Fanpage będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Fanpage, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Fanpage.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Fanpage. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Fanpage.
Zasady panujące na Fanpage są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Facebook wynikają z regulaminów Facebooka.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Fanpage. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Fanpage.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Facebook i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Fanpage na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Fanpage lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom Danych, takim jak portal Facebook, współpracującym agencjom reklamowym lub innym podwykonawcom obsługującym Fanpage Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie do kontaktu poza portalem Facebook.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem Facebooka.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Polityka prywatności portalu Facebook:
https://www.facebook.com/privacy/explanation.
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą cienki_barszczyk dostępnym pod adresem URL: https://www.instagram.com/cienki_barszczyk/ w serwisie Instagram (dalej jako Profil).
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Instagram wynikają z regulaminów Instagram.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilu.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Instagram i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Profilu na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom danych, takim jak współpracujące agencje reklamowe lub inni podwykonawcy obsługujący Profil Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie do kontaktu poza Instagramem.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem Instagram.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Polityka prywatności portalu Instagram:
https://privacycenter.instagram.com/policy
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą cienki_barszczyk dostępnym pod adresem URL: https://www.tiktok.com/@cienki_barszczyk w serwisie TikTok (dalej jako Profil).
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu w serwisie Tik Tok będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania kontem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil w serwisie Tik Tok. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie treści/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu w serwisie Tik Tok są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Tik Tok wynikają z regulaminów Tik Tok.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil w serwisie Tik Tok należący do Administratora. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilem.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Tik Tok i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Tik Tok i Administrator posiadają status Współadministratorów w zakresie działań związanych z realizacją wspólnych celów gospodarczych w ramach przetwarzania Danych osobowych m.in. w ramach korzystania z wtyczki portalu Tik Tok na Stronie, przetwarzania Danych osób odwiedzających Profil.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia konta Tik Tok na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie treści/kliknięcie „Obserwuj” lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom danych, takim jak portal Tik Tok, współpracującym agencjom reklamowym lub innym podwykonawcom obsługującym konto Tik Tok Administratora, serwisowi IT, wirtualnym asystentom, jeśli dojdzie do kontaktu poza portalem Tik Tok.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem Tik Toka, zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Portal Tik Tok stosuje mechanizmy zgodności w postaci standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską.
W ramach korzystania z portalu Tik Tok dane nie będą profilowane i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności portalu Tik Tok:
https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą Bartosz Sochański dostępnym pod adresem URL: https://www.linkedin.com/in/bartosz-socha%C5%84ski/ w serwisie LinkedIn (dalej jako Profil).
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym LinkedIn wynikają z regulaminów LinkedIn.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilu.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy LinkedIn i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Profilu na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom Danych, takim jak portal LinkedIn współpracującym agencjom reklamowym lub innym podwykonawcom obsługującym Profil Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie do kontaktu poza portalem LinkedIn.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem LinkedIn.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Polityka prywatności portalu LinkedIn:
https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy
Dane osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie Danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych.
W szczególności, dostęp do Danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych Danych w tajemnicy lub podmioty, którym powierzono przetwarzanie Danych osobowych na podstawie odrębnej umowy powierzenia Danych.
Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich Danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.
Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza przetwarzanie Danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy pośredniczące w płatnościach elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę newsletterów) gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa Danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.
Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie Danych osobowych m.in. następującym podmiotom:
Dane osobowe mogą być także udostępniane innym odbiorcom m.in. urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.
Podmioty, które przetwarzają Dane osobowe, tak jak Administrator, zapewniają zachowanie standardów europejskich w zakresie ochrony Danych osobowych, w tym standardy wyznaczane przez akty prawne i decyzje Komisji Europejskiej i stosują mechanizmy zgodności także przy przekazywanie Danych poza EOG m.in. w postaci standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską decyzja 2021/915 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych między administratorami, a podmiotami przetwarzającymi na podstawie art. 28 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 oraz art. 29 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021D0915&from=PL.
Administrator Danych Osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane z przetwarzaniem Danych osobowych.
Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż jego Dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym organom państwowym w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami, na ich żądanie i po spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność pozyskania od Administratora tych Danych.
Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.
W ramach Strony internetowej i technologii śledzących Dane Użytkownika mogą być profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator kieruje do Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam do zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z Danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one z danych statystycznych np. płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na Stronie.
Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania, jeśli miałoby ono negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.
Więcej o reklamie behawioralnej tutaj: https://www.youronlinechoices.com/pl/o-reklamie-behawioralnej
Administrator stosuje następujące rodzaje Formularzy w ramach Strony:
Subskrypcja/zapis oznacza, że Użytkownik zgadza się z niniejszą Polityką Prywatności oraz wyraża Zgodę na wysyłanie mu informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej np. e-maila, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
Poprzez zapis na Newsletter Użytkownik wyraża również Zgodę na wykorzystywanie przez Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Użytkownika (np. telefonu, tabletu, komputera) w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji handlowych zgodnie z art. 172 ust.1 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.)
Powyższe Zgody są dobrowolne, jednakże konieczne do korzystania z usługi wysyłki Newslettera, w tym m.in. do informowania o usługach, nowych wpisach blogowych, produktach, promocjach i rabatach oferowanych przez Administratora lub produktach osób trzecich polecanych przez niego. Zgody mogą zostać w każdej chwili wycofane, co spowoduje zaprzestanie wysyłania Newslettera zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej Polityce Prywatności.
Newsletter jest wysyłany przez czas nieokreślony, od chwili aktywacji do czasu wycofania Zgody. Po wycofaniu Zgody, Dane Użytkownika mogą być przechowywane w bazie newsletterowej jeszcze przez okres do 2 lat, w celu wykazania faktu udzielenia przez Użytkownika Zgody na komunikację poprzez Newsletter, działań Użytkownika (otwieralności e-maili) oraz chwili jej wycofania, a także ewentualnych związanych z tym roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Wysyłka Newslettera może zostać zaprzestana w przypadku niewykazania przez Użytkownika aktywności przez minimum 6 miesięcy od rozpoczęcia świadczenia usługi Newsletter lub od odczytania ostatniej wiadomości e-mail (wysłanego Newslettera). W takim przypadku, Administrator usunie Dane Użytkownika z systemu do wysyłki Newslettera (dostawcy). Użytkownik nie będzie uprawniony do otrzymania żadnej wiadomości od Administratora, chyba że zdecyduje się ponownie zapisać w formularzu zapisu na Newsletter lub skontaktuje się z Administratorem w inny, wybrany w tym celu sposób.
System mailingowy wykorzystywany do wysyłki Newslettera odnotowuje wszelką aktywność i podejmowane działania Użytkownika związane z przesyłanymi do niego e-mailami (data i godzina otwarcia wiadomości, kliknięcia w linki, moment wypisania się, itp.).
Po zakończeniu kontaktu z Użytkownikiem Dane mogą być archiwizowane, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w stanie określić dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa.
Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne w celu wykluczenia spamu lub/i wyświetlenia avatara Użytkownika. Nie jest on udostępniany podmiotom trzecim.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników Strony i bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do niezamieszczania komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych stron umieszczone bez jego Zgody.
Są to głównie: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba firmy, opcjonalnie adres do doręczeń, adres e-mail. Jeżeli Użytkownik posiada już konto użytkownika w sklepie to wówczas wystarczy podanie loginu (adresu e-mail) oraz hasła i zalogowanie się na swoje konto, a następnie dokonanie dalszych kroków związanych z zamówieniem.
Administrator przechowuje Dane przez czas realizacji zamówienia czy usługi, a po jej wykonaniu przez okres niezbędny do ochrony przed roszczeniami. Ponadto, przez czas wskazany przepisami prawa np. podatkowego (m.in. okres przechowywania faktur).
Wymagane w tym wypadku Dane to: imię, nazwisko lub ewentualnie nazwa Użytkownika, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy (jeżeli zamówienie było dokonywane w imieniu firmy), adres e-mail, numer telefonu (ewentualnie), numer rachunku bankowego (jeśli konieczny będzie zwrot).
Podanie Danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa oraz regulaminem sprzedaży. Dane będą przechowywane w celu realizacji procedury reklamacyjnej / odstąpienia od umowy oraz w celach archiwalnych i obrony przed roszczeniami.
Założenie konta odbywa się na zasadach podanych w regulaminie sprzedaży i jest usługą świadczoną drogą elektroniczną. Zasady utrzymywania konta oraz jego ewentualnego usunięcia zawarte są w regulaminie.
Obowiązkowe są Dane oznaczone jako takie i bez ich podania nie będzie możliwe założenie konta Użytkownika. Podanie pozostałych Danych jest dobrowolne.
Administrator może powierzać przetwarzanie Danych osobowych podmiotom trzecim bez odrębnej Zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z formularzy nie mogą być przekazywane podmiotom trzecim.
W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:
Działania podejmowane w ramach korzystania z wtyczki Site Kit opierają się na prawnie uzasadnionym interesie Administratora, polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk oraz optymalizacji Strony, co umożliwia ulepszanie usług Administratora.
W ramach korzystania z narzędzi zintegrowanych w Site Kit Administrator nie przetwarza jakichkolwiek Danych Użytkownika umożliwiających jego identyfikację.
Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem poszczególnych narzędzi wchodzących w skład Site Kit, możliwością wyłączenia kodów śledzących oraz zasadami prywatności dostawcy tych narzędzi pod następującymi linkami:
Powyższe linki umożliwiają Użytkownikom zapoznanie się z politykami prywatności oraz sposobami zarządzania swoimi danymi w kontekście korzystania z narzędzi zintegrowanych w ramach wtyczki Site Kit.
Użytkownik po kliknięciu w ikonę danej wtyczki odsyłany jest do strony zewnętrznego dostawcy, w tym wypadku właściciela danego serwisu społecznościowego np. Facebooka. Następnie posiada możliwość kliknięcia “Lubię to” lub „Udostępnij” i polubienia fanpage Administratora, znajdujący się w portalu Facebook lub też bezpośredniego udostępnienia jego treści (postu, artykułu, video, itd.).
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Facebooka przed założeniem konta w tym portalu. Administrator nie ma wpływu na Dane przetwarzane przez portal Facebook. Od momentu kliknięcia przez Użytkownika w przycisk wtyczki odsyłającej do mediów społecznościowych, Dane osobowe są przetwarzane przez portal społecznościowy np. Facebook, który staje się ich administratorem i decyduje o celach i zakresie ich przetwarzania. Cookies pozostawiane przez wtyczkę Facebooka (lub inne podmioty trzecie) mogą też być aplikowane w urządzeniu Użytkownika po wejściu na Stronę a następnie kojarzone z Danymi gromadzonymi w portalu Facebooka. Użytkownik korzystając ze Strony akceptuje ten fakt. Administrator nie ma wpływu na przetwarzanie Danych przez podmioty trzecie w ten sposób.
Powyższe wskazówki należy odnieść również do obsługi:
W celu skierowania do Użytkownika komunikacji reklamowej związanej z niezakończonym zamówieniem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Administrator może osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy z serwisu You Tube czy Vimeo oraz nagrania dźwiękowe w portalu SoundCloud.
Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne Dane o odtworzeniach treści jakich dokonał Użytkownik.
Jeśli Użytkownik nie chce, żeby miało to miejsce, powinien wylogować się z danego portalu (jeśli posiadasz tam konto i jesteś zalogowany) zanim odwiedzi Stronę Administratora lub nie powinien odtwarzać danych treści na Stronie. Użytkownik może też zmienić ustawienia swojej przeglądarki i zablokować wyświetlanie określonych treści z określonych portali.
You Tube
Serwis YouTube obsługiwany jest przez Google Ireland Limited i pozwala na odtworzenie nagrań znajdujących się na stronach Administratora. You Tube może zapisywać na urządzeniu Użytkownika pliki cookies o odtworzeniach nagrań i przypisuje je do konta Użytkownika na You Tube, jeśli jest zalogowany.
Korzystając z nagrań umieszczonych w portalu YouTube, Użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google Ireland Limited. Szczegóły w zakresie przetwarzania Danych osobowych przez You Tube zawiera polityka prywatności i regulamin tego portalu: https://policies.google.com/privacy i https://www.youtube.com/t/terms.
Na Stronie Administratora mogą pojawiać się linki afiliacyjne do określonych produktów lub usług podmiotów trzecich. Jest to sposób monetyzacji treści znajdujących się na Stronie, a udostępnianych co do zasady bezpłatnie. Kliknięcie w link nie spowoduje po stronie Użytkownika naliczenia żadnych opłat. Jeśli Użytkownik przejdzie na stronę zewnętrznego podmiotu klikając w link afiliacyjny i dokona zakupu produktu Administratorowi może zostać przyznana prowizja. Korzystając ze Strony Użytkownik zgadza się na wykorzystanie plików cookies w tym zakresie.
Na Stronie mogą też pojawiać się okienka reklamowe z produktami podmiotów trzecich, w ramach tzw. Google AdSense. Administrator informuje, iż nie ma wpływu na treść tych reklam ani ich wygląd, o których decyduje algorytm dostawcy, w tym wypadku Google Ireland Iimited. Ustawienia i personalizację reklam Użytkownik może zmodyfikować bezpośrednio z poziomu swojej przeglądarki wchodząc pod adres: https://adssettings.google.com/authenticated.
Podczas pierwszego wejścia na Stronę Użytkownik musi wyrazić Zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie Zgody. Jeżeli Użytkownik nie chce takiej Zgody wyrazić – powinien opuścić Stronę. Zawsze też, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc” w przeglądarce Użytkownika znajdują się niezbędne informacje.
Punkt kontaktowy
Treści Nielegalne i niezgodne z warunkami korzystania z usług Administratora
Procedura zgłaszania Treści nielegalnych, procedura odwoławcza oraz Moderacja Treści
Odpowiedzialność Administratora za Treści Użytkownika
Algorytmiczne podejmowanie decyzji
Współpraca z organami publicznymi w zakresie powiadomień o Nielegalnych Treściach
Przekazywanie informacji koordynatorowi ds. usług cyfrowych
Zakończenie korzystania z usług Administratora
Zmiany zasad korzystania z usług Administratora
Link do Polityki Prywatności: https://cienkibarszczyk.pl/polityka-prywatnosci/
Link do niniejszego Regulaminu: https://cienkibarszczyk.pl/regulamin/
Uwaga! Niniejsza Polityka Prywatności została sporządzona przez Kancelarię prawną #Legalny Biznes Online. Nie kopiuj jej ani w całości, ani we fragmentach, gdyż naruszysz prawa autorskie i narazisz się na roszczenia. Postaraj się o własną legalną licencję kontaktując się z Kancelarią lub korzystając ze sklepu prawnego na legalnybiznesonline.pl lub legalnastrefabiznesu.pl.
Zakupy na raty zrobisz u nas całkowicie online:
Pola oznaczone * są wymagane. W pozostałych wypadkach nie musisz podawać wszystkich danych, ale jeśli było parę zamówień to więcej danych to szybsze odnalezienie właściwego zamówienia.